مقالات آرشیو خبر ها
بررسی عملکرد یوونتوس آلگری تا اینجای فصل ؛ مقصر اصلی این نتایج کیست ؟

بررسی عملکرد یوونتوس آلگری تا اینجای فصل ؛ مقصر اصلی این نتایج کیست ؟

به بهانه تساوی امشب یوونتوس برابر ونتزیا تحلیلی از عملکرد این فصل بیانکونری تا اینجای کار داشته ام که در ادامه به آن خواهیم پرداخت

 

یوونتوس مقابل تیمی به تساوی رسید که در سه دیدار آخر خود در لیگ را مقابل تیم های هلاس ورونا، آتالانتا و اینتر شکست خورده و در هر سه دیدار حداقل 2 گل دریافت کرده بود.

 

چیزی که مشخص است و در بازی امشب هم مشهود بود اینست که سرمربی یوونتوس هنوز تاکتیک مناسبی برای رسیدن به گل ندارد و با این سبک بازی، جذب مهاجم فوق العاده ای مثل ولاهوویچ هم دردی از یووه دوا نمیکند زیرا تیم الگری در اکثر بازی های فصل موقعیت چندانی در اختیار مهاجمین قرار نمیدهد حتی اگر ضعف مهاجمان فعلی یووه در تمام کنندگی را هم در نظر بگیریم باز هم با سبکی که تیم الگری بازی میکند نمی شود به رسیدن به رتبه های تاپ جدول امیدوار بود.

 

طبعا از یوونتوسی که اگر نگوییم بهترین، دارای دومین ترکیب برتر لیگ فعلی سری آ است انتظار می رود حداقل جزو مدعیان لیگ باشد اما یوونتوس الگری در حال حاضر بعد از 17 هفته و تنها با 28 امتیاز در رتبه نازل ششم قراردارد که حتی ممکن است در پایان این هفته باز هم تنزل رتبه داشته باشد!

 

اولین شخصی که می توان او را عامل اصلی این ناکامی دانست کسی نیست جز رئیس باشگاه آندرآ آنیلی زیرا در سال های اخیر با تصمیمات کاملا سلیقگی و احساسی یوونتوس را که خود مجددا به اوج برگرداند از مسیر پیشرفت خارج کرده است.

 

آنیلی، مائوریتسیو ساری را صرفا به دلیل مسائل شخصی و اینکه گفته بود تیم برای تغییر رویکرد از بازی دفاعی به هجومی به زمان نیاز دارد و مسائلی از این دست با وجود قهرمان شدن در لیگ برکنار کرد و پیرلوی بی تجربه ای را که پیش تر بعنوان سرمربی تیم B برگزیده بود را جایگزین او کرد و نتیجه اش شد پایان روند قهرمانی های پیاپی بیانکونری آن هم توسط دشمن دیرینه اینتر با هدایت آنتونیو کنته، همان تیمی که سال قبلش با همین مربی رفت و برگشت توسط یوونتوس ساری مغلوب شده بود و قهرمانی لیگ را هم به یووه باخته بود.

 

آوردن پیرلو توسط آنیلی مساوی شد با از دست رفتن قهرمانی های پیاپی و تا جایی پیش رفت که حتی کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا هم به روز آخر لیگ موکول شد، بعد از آن آنیلی با وجود گزینه هایی نظیر کنته، زیدان و سایرین به سراغ سرمربی ای رفت که دو سال قبل خودش او را اخراج کرده بود و در این مدت در هیچ تیمی فعالیت نکرده بود! انتخابی که مخالفت و تعجب بسیاری از کارشناسان و چهره های ورزشی ایتالیا برانگیخت تا جایی که آنتونیو کاسانه که از شخصیت های پرحاشیه فوتبال ایتالیا محسوب می شود اظهار داشت: «» آنیلی چطور از مربی ای که قبلا خودش او را اخراجش کرده بود انتظار دارد تیم را به موفقیت برساند، من معتقدم الگری در یووه به بن بست تاکتیکی رسیده و انتخاب مجدد او بدون شک اشتباه خواهد بود! «»

 

تیم الگری امسال در لیگ 5 شکست بعد از 17 بازی داشته، در حالی که سال گذشته یوونتوس پیرلو با وجود اینکه انتقاد های فراوان نسبت به عملکردش پس از پایان 38 هفته لیگ متحمل 6 شکست شده بود.

 

یوونتوس پیرلو در پایان دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل گذشته با 15 امتیاز، 14 گل زده و 4 گل خورده به عنوان صدرنشین راهی دور حذفی شد و یوونتوس آلگری هم امسال با 15 امتیاز، 10 گل زده و 6 گل خورده به عنوان تیم نخست راهی دور حذفی شده است.

 

این مقایسه ها نشان میدهد تیم آلگری علاوه بر ضعف در گلزنی، حتی در فاز دفاعی هم مشکل دارد و دیگر شاهد آن دفاع مستحکم و نفوذ ناپذیر از تیم این سرمربی نیستیم!

 

آندرآ آنیلی در پایان فصل گذشته به دلیل انتخاب پیرلو بی تجربه و عملکردش در خطر از دست دادن ریاست باشگاه قرارداشت که در نهایت در جلسه ای که بین جان الکان و سایر سهامداران برگزارشد قرارشد یک فصل دیگر به او فرصت داده شود با این حال اگر عملکرد پر فراز و نشیت یوونتوس تا پایان فصل ادامه داشته باشد ممکن است نه تنها آلگری بلکه آنیلی هم جایگاهش را در باشگاه از دست بدهد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
محمدرضا طاهری منش
محمدرضا طاهری منش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: